lørdag 22. november 2008

Stockholm

Oj, så fort en uke kan gå!

I helga som var hadde jeg min store Stockholms-ekspedisjon. Jeg og min venn Sarah hadde pakket opp med partyklær, strømpebukser, vanntette sko, fotoapparater og kart over stan. Her skulle det utforskes, shoppes, festes og fotograferes.

Jeg kom to dager i forveien, jeg liker å ha litt tid for meg selv slik at jeg får kommet meg skikkelig til rette. På torsdag traff jeg Helena, og det ble både shopping og vandring på måfå i byen. På fredagen møtte jeg både Helena og Oskar, noe som alltid er trivelig. Vi møttes på St.Eriksplan og gikk til en asiatisk restaurant som hadde sushi-buffet for 85 pr pers inkludert drikke. Ikke verst, og maten var kjempegod! Etterpå gikk vi faktisk hjem til Oskar, og jeg og Helena satte oss etterhvert på senga og spilte Memo. Jeg tapte første runde, og den andre runden ble det uavgjort. Helena var storfornøyd med resultatet, men både jeg og Oskar måtte minne henne på at hun spilte mot en hjerneskadet person. Det så ikke ut til å bekymre henne så mye, hun hadde da tross alt vunnet!

En kopp kaffe og en god samtale seinere var det på tide for både meg og Helena å tråkke ut i regnværet. Jeg fikk kjøpt inn litt smågreier jeg trengte, og gikk tilbake til "hotellet" og hvilte ut etter en akkurat passe dag.

Lørdag begynte med masse sms'er fra Sarah. Hun var på vei inn til Skavsta og etterhvert Slussen hvor jeg var. Vi møttes, fikk pakka hennes ting inn på lugaren og gikk oss en tur på byen for å kjøpe inn en viss boks.. Vi gikk etter Ole Brumm-mønsteret: -Hvor skal vi gå? -Ingensteder! Og så gikk vi dit. Det ble både lunsj, boks, fotografering og mye sladder før vi var tilbake på lugaren og klare for å forberede kveldens konsert og fest.

Club Ultrafoxx var konseptet vi skulle på, og da sminken var lagt, antrekket synkronisert og partystemninga satt, bega jeg og Sarah oss ut på Den Store Stockholmsvandringen. Dessverre glemte jeg kartet igjen på båten. Sarah visste adressen, men ikke helt hvor stedet lå. Jeg hadde kartkunnskaper men ingen kart. Det ble til at vi gikk fram og tilbake i nærheten litt rundt om kring før vi fant et kart i en reklamemonter. Jeg klarte å lese kartet og finne ut av retning og plassering, men må beskjemmet si at jeg glemte en viktig detalj. Å orientere kartet, slik at jeg visste at nord på kartet også var nordover i byen. Etter 15 min vandring i en gitt retning fant vi ut at det var bedre å snu tilbake til kartet og dobbeltsjekke. Det viste seg at vi hadde vært like i nærheten da vi snudde. Så bestemte vi oss for å gå en annen vei, bare for å gjøre det litt ekstra vanskelig, men vi kom faktisk frem!

På Club Ultrafoxx var det god stemning og bra lyd, og konserten var også bra! Jeg og Sarah fikk stå fremst med våre kameraer og "osta mulle pilsneri"-trøyer, og jammen vanka det ikke pils på oss etterhvert! Jeg skal definitivt tilbake til Sugarbar og Club Ultrafoxx!

Søndagen ble en veldig.. stille dag for mitt og Sarahs vedkommende. En veldig slakk ettermiddag på lugaren endte med en liten kveldsvandring i Slussenområdet etter en kjempegod middag på "Den blå dörren". Dagen etter måtte jeg reise til Karlstad, og vi tok farvel uttafor Pressbyrån på Slussen. Og avtalte at dette måtte gjentas, mange ganger!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter helt klart som en rolig helg (rolig i den svenska bemärkelsen alltså)!

Jag brukar också gå omkring alldeles för mycket när jag är ute och reser innan jag hittar stället jag ska till.

Astrid sa...

hahaha! Takk, den var fantastisk. Nå må jeg bare finne en god grunn til å returnere snarest!

Godt at det ikke bare jeg som kan gå feil i ukjent bylandskap.