søndag 2. november 2008

Skattejakt!

I går var jeg på jakt etter et malerskrin. Min brors datter skulle tilbringe helga her, og da må det malerskrin til! Forrige gang hun var her, fant vi nemlig bare fafas dyre og fine akvarellskrin, og det var både med veldig små farger og mye plunder. Så et skikkelig skrin måtte jeg jo finne.

Først fant jeg noen tuber med plakatfarger, men tubefarger egner seg heller ikke, og især ikke når det bare var 3 farger + svart og hvitt. Så da var det bare å spørre fafa. Og joda, se i nederste skuffen i TV-benken.. Javel, det var også et sted å gjemme tegnesaker (når vi har minst 3 andre mer logiske og mer egnede lagerplasser for slikt). Men joda, der skulle de ligge.

Jeg trakk ut skuffa.. og fikk først øye på 11 LP-plater fra 70-tallet, noen sågar kjøpt i Sovjetunionen en gang da mamma og pappa var unge, håpefulle og aktive i Komsa Ungdomslag i Alta.. Jeg trodde broren min hadde fått alle LP-ene for et år sia, men disse 11 hadde stukket seg vekk. Blant dem var Jan Johannsons "Jazz på Svenska", "Jazz på Ryska" og "Jazz på Ungarska". De to første har jeg som CD, men Jazz på Ungarska har jeg ikke fått kloa i før nå. Sammen med det 3LP store Metallica-albumet jeg kjøpte for 2 uker sia, utgjør disse grunnlaget for mitt første julegaveønske. En LP-spiller. Fra HiFi-klubben om jeg får velge..

Og vi fant malerskrin! Stor lykke.

Ingen kommentarer: