onsdag 26. november 2008

Da damene dro..

http://atvs.vg.no/player/?id=19828

Jeg falt over denne lille saken da jeg leste over dagens nyheter i dag. Et realitykonsept som starter i februar, og jeg skal så definitivt se på!

Konseptet er like enkelt som genialt; ta en stykk nordnorsk øy, fjern alt av hunnkjønn over 18 år, og se hva som skjer de neste 10 dagene før kvinnfolka kommer hjem igjen.

Hva skjer når fiskere og loser må passe ungene i barnehagen? Er far like flink som mor til å skifte bleier på treåringen? Hva slags nødløsninger går far for når han ikke vet/orker/klarer hva han skal gjøre? Klarer kvinnfolkene å nyte en 10-dagers sydentur til fulle når de vet at hele samfunnet står ribba for driftige damer som kan hjelpe mennene i de daglige utfordringene?

Nordnorge er kjent for et litt barskt miljø og en fantastisk lun humor, jeg elsker den landsdelen! Og selv om det kanskje begynner å komme nok av oppkonstruerte realitykonsepter på TV, er dette kanskje en av de bedre ideene etter at det begynte med Robinson og 71 grader nord...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ungefär som ett program som har gått på svensk tv. Kul att se hur det går för männen när de får klara sig själva. I trailern är det ju en man som dammsuger skärbrädan... vi killar är helt enkelt lite mer uppfinningsrika än ni tjejer!

Astrid sa...

Jasså du!
Jeg har lært å "stelle hus" av min mor. Og så har jeg lært den alternative metoden av min far. Selv foretrekker jeg noe midt i mellom, men til jul og sånt vil jeg gjøre ting skikkelig, med grønnsåpe og pynt og skrubb.. :)