søndag 23. november 2008

Å starte på nytt

Noen ganger er det flott å få en ny start. Når alt går på tverke er det jo flott å kunne kaste alt til side og begynne på noe nytt. Blanke ark og fargestifter. Andre ganger er det litt mer strevsomt å måtte begynne helt forfra igjen. Noe man har jobbet med i lang tid skjærer seg fordi noe uventet skjer.

Mitt liv ligner nok mest på det siste, men i dag gjorde jeg noe som kjentes veldig bra. Jeg har vært på treningssenteret igjen (det har jeg forsåvidt også gjort tidligere i høst), men denne gangen var det første gangen jeg fulgte en fellestime. Spinning. Ikke den helt enkleste timen heller, 55 minutter sykling er ikke for pyser.

Timen var lagt opp med to bolker, den første på 35 minutter, den andre på 15 minutter + 10 minutter nedtrapping og strekk. Før jeg møtte til timen var håpet at jeg først og fremst klarte å få pulsen opp uten å ha problemer med hode, nakke og rygg. Deretter var målet å klare den første "bakketoppen". Med god hjelp av Massive Attac var det faktisk ikke så vanskelig, men jeg kjente at det også var nok. Etter 35 gode minutter måtte jeg kaste inn håndkleet og parkere sykkelen. Men det var likevel med en god følelse i kroppen.

Om bare dette holder seg, slik at jeg ikke blir dårlig i morgen, så har jeg fått ny giv til å trene mer. Men neste gang tror jeg at jeg velger en 45 minutterstime, den er på 35 minutter + 10 nedtrapping, og det tror jeg at jeg skal klare.

Nå er jeg bare glad!

Ingen kommentarer: