lørdag 5. juli 2008

Spam

Jeg virkelig hater spam. Hver dag ramler det inn ca 30 mail på adressa mi med titler a la "you look very stupid sorrow", "be a stud in bed and make your wife happy" osv osv.. Det sies at disse som sender ut all denne søpla faktisk tjener på å gjøre det. Det vil igjen si at noen faktisk svarer på mailen/følger linkene ved dem, og kjøper piller og tjenester som garantert ikke har noe for seg. Det har vært rettsaker i USA der spamutsendere har blitt dømt til klassiske amerikanske straffer, av typen 40 år i fengsel. Og hurra for det, men for hver utsender som blir tatt, dukker det f*** meg opp 100 nye.

Spørsmålet er. Hvem er det som er så dumme at de går på limpinnen og svarer på disse idiotiske mailene? Hvem er det som kjøper piller i alle farger og fasonger (som neppe kan ha noe virkestoff av det slaget som det reklameres for)?

Om folk virkelig hadde hatt litt omløp i hodet, hadde de latt være å gå for tilbud som er for gode til å være sanne (de er nettopp det..). Og hadde ikke folk trodd på tilbudene, hadde også utsenderene gitt beng i å sende ut så mye søppel. Så da kan man jo lure hvem som fortjener straffa, de som utnytter folks manglende intellekt, eller de som faktisk er så dumme at de påfører oss andre så mye skit??

2 kommentarer:

Linn sa...

jeg tror det er folk fra usa som kjøper tjenestene, det forundrer meg ikke om det er en annen amerikaner som selger dem.
litt fordomsfullt, men...:P
noen folk er bare så..dumme. Har du sett Micael More filmene så skjønner du hva jeg mener;)

Julia Appelgren sa...

Bevakad!
=)