onsdag 16. juli 2008

Opp, opp og avsted!


Nå er det bare knappe to timer til toget mitt går til Gardermoen. Jeg skal ut og fly, til Tromsø, min favorittby i Norge. Der skal jeg tilbringe en hel uke i midnattsolens rike. Jeg gleder meg.

Planen var å ta seg en tur til Buktafestivalen. En skikkelig nordnorsk rockefestival med god og lun stemning (sånn er bare den nordnorske folkesjela), gamle venner og god musikk.. Planen har omtrent vært uendret i et år nå. Det holdt på å gå skeis i og med ulykka for 3 måneder sia, men nå løser alt seg. Og jeg får treffe gode venner igjen. Jeg gleder meg!

Flyet mitt tar av omtrent i ti-tida i kveld. Og lander fem på tolv i natt. Jeg skal få se innflyginga til Tromsø Lufthavn i midnattsol! Noe vakrere finnes ikke. Jeg har booka flysete med vindusplass, så jeg håper jeg får tatt noen bilder fra lufta, selv om flyvinduer til store boeing-fly ikke akkurat er det som gir best utsikt. Dessuten tror jeg dessverre at jeg sitter over vingen også. Men vi får i alle fall prøve! Kameraet er i alle fall pakket og klart.

Å pakke er noe av det verste jeg vet. Jeg elsker å reise, men vet aldri hva jeg skal ha med meg. Merkelig i grunn; jeg har vær speider/scout siden tidenes opprinnelse, men har ennå ikke fatta hvordan pakke en konsentrert og samtidig velutstyrt koffert/sekk. Jeg ender alltid med 10 kg overvekt. Eller i alle fall nesten. Denne gangen veide jeg kofferten inn på 14,9 kg, ikke dårlig til å være meg (og det er for 2 ukers ferie). Men så må jeg jo ha med meg noen spesialremedier som hørselvern, goretex-klær, ullundertøy og lader til kameraet. Det er ingen spøk å dra på utendørsfestival i Tromsø!

Ingen kommentarer: