mandag 6. oktober 2008

Storopprydning

Da har flyttelasset kommet. Jeg hadde talt opp og merka 8 kasser, Silje likeså. Pappa kom hjem med 9 kasser til meg. Noe var definitivt feil. Det viste seg at han hadde tatt med en kasse tilhørende den forrige som bodde i leiligheten min, ting som skulle kastes. Litt bortkasta å kjøre en 80 liters kasse 150 mil for å så kaste innholdet, men sånn går det når man selv ikke har muligheten til å fikse og vise og ordne. Det viktigste er at jeg fikk de tingene jeg skulle ha, og de som ville ha litt av de tiloversblevne tingene fikk det de ville ha.













Men sånn så rommet mitt ut i går, det ser ikke så mye bedre ut i dag, bortsett fra at alle skolebøker, en del viktige papirer og alle cd'er og dvd'er er på plass, samt stereoanlegget og noen bilder i glass og ramme. Ukas prosjekt er å gå igjennom alt jeg eier og har, og kaste, vaske, sortere, lagre og plassere alt der det hører hjemme.

Samtidig har jeg begynt å lete etter kopper og kar i Porsgrund Porselen sin serie "Lava", fordi det begynner å bli lite av det her nå. Det var det mamma & pappa ønska seg i bryllupsgave, og nå er det nesten ingenting igjen, men det er så vakkert og holdbart (det vi fremdeles har er over 30 år gammelt!). Jeg har funnet to serveringsfat, men mangler ganske mye. Håpet er å kunne finne sånn at det blir sånn nesten komplett igjen. Skal gå igjennom gjenbruket, loppemarkeder og bruktbutikker. Har du sett slikt porselen som ikke er komplett/i bruk, så ta kontakt!!!

Ingen kommentarer: