lørdag 11. oktober 2008

Man vet at det blir katastrofe

Jeg har min brors datter på 2 år liggende i en reiseseng på rommet mitt nå. Hun sover dypt og inderlig. Eller "ligger på lading" som enkelte kunne finne på å si. For i morra, når jeg sover min aller beste søvn (jeppers, jeg er et nattedyr som ikke er spesiellt glad i tidlige morgner), da skal frøkna ha full underholding. Jeg lurer på hva jeg skal bruke som arsenal for å slippe å stå opp selv med det første i morra.

Det mest selvsagte hadde jo vært å finne senga nå med en gang. Eller aller helst for et par-tre timer sia. Men det har jeg alt ikke gjort, så det er en tapt mulighet. En annen ting er at jeg har fått tilbud om å lempe henne inn på naborommet der bestemor og fafa sover sin tilsvarende skjønnhetssøvn. Men det er litt feigt. Dessuten var jo frøkna så utrolig herlig i går da hun kom. Det første hun gjorde da hun så meg var å rope ut "tanteeee!" og løpe mot meg med armene strekt framover. Hun skulle nemlig sitte på min arm. Ikke bestemors, ikke fafas, ikke mammas eller pappas, men tantes. Hvordan kan man vel motstå ei jente med så god smak!?

Takk, og god natt!

Ingen kommentarer: