onsdag 2. mars 2011

Dikt

Det var en gang
en elefant
som gikk en tur
da solen rant

Han ble med ett
på godt humør
og så seg om
som seg hør og bør
etter noen passende
å ha kjær
og han var svak
for lakk og lær

Og hvilken lykke
for foran ham
sto ei frøken
uten skam
ikledd lakk
så blank som gull
dette var nok ei
et vanlig hull!

Nå ble han riktig
amorøs
og sjekket opp
den lekre tøs
Han tenkte nok
å få tøsen billig
men nei, hun var
ikke villig

Han ble sint
og skubbet løs
av alle krefter
på den frekke tøs

Så til slutt
ble han trøtt
og ga opp
slik menn må støtt

Elefanten ruslet vekk
for å ta en hvil
da en mann skrek opp
"Å nei! Min bil!!"

http://www.expressen.se/nyheter/1.2346896/elefant-forsokte-ha-sex-med-en-bil

4 kommentarer:

u sa...

He he... og han var svak
for lakk og lær... fantastisk dikt! Det här måste förresten vara elefantens absoluta favoritlåt: http://www.youtube.com/watch?v=MT4k2_HW3EU

Astrid sa...

Takk takk! :)

Jeg har hatt lyst til å skrive et ordentlig dikt eller en annen kreativ tekst som viser hva jeg er god for etter at jeg starta tekst + meloditråden.

Dette er jo faktisk mest for skoj, men jeg kjenner at ordene kommer tilbake til meg nå, så jeg er endelig klar for å skrive igjen!

u sa...

Najs! Du borde absolut pröva dina vingar och skriva en "ordentlig" dikt eller text, det ser jag fram emot att läsa.

Astrid sa...

Takk, takk!

Jo, har tenkt å gjøre det, men det må passe med tid, inspirasjon og evne til å tenke klart.

Jeg vet ikke om du har lest novellen jeg fikk utgitt da jeg var 14?