lørdag 26. februar 2011

Övertrasserat konto

Jag hatar när taxibolagen inte drar pengarna från kontot på en gång efter jag betalat med kort. Det tar några dagar innan pengarna åker ut, och i mellantiden hinner jag kolla kontot, se att jag har dom där 150 jag behöver för jag överförar pengarna avsedd på nesta månads budget. Och sen får jag det där brevet..
"Enligt vår bokförning är kontot övertrasserat, d v s det belopp som får tas ut från kontot har överskridits. [...] Övertrasseringsavgift och övertrasseringsränta kommer senare att belastas kontot..."
Fan, som om jag har för mycket på kontot? För det har jag inte! Jag köpte ju nyss biljetter för mina extra pengar.

Jag vill at taxibolagen skall dra pengarna från kontot på en gång, så vet jag vad jag har!

2 kommentarer:

u sa...

Bra försök att skriva på svenska, det blev nästan rätt! ;-)

silje sa...

utrolig kjipt det der..jeg er også veldig for at det trekkes med en gang man har betalt, sånn at man ikke feilberegner..nå har det dog ikke skjedd så mye med meg,men hadde en slags liknende opplevelse da jeg dro på byen en gang i oldtiden før det ble vanlig å bruke kort..hadde lagt til side penger i lommebok a det beløpet som trengtes for å komme med taxi hjem. ble litt for animert og fikk problemer med å plukke frem både lommebok og pææng og gi det til taxisjåføren..så jeg ga ham lommeboka og sa "ta sjøl", noe han gjorde, og han bannet visst etterpå og dro avgårde..neste ettermiddag,når jeg våknet for å rekke til postkontoret for å ta ut penger oppdaget jeg den svimlende sum av 150 kr i pngboka..hmmmmm.. så taxisjåføren hadde fått med seg mine 29 kr i tiøringer som lå i ene lomma, og hadde missa de store pengene...sånn kan det også gå...(tok ikke taxi på ett år, før jeg hadde endret utseende..hehe)