onsdag 2. september 2009

Repetitio mater studiorum est

Da var jeg endelig igang med nytt medisinstudie, ved nytt universitet og i et nytt land. Denne gangen i Sverige som kjent. Foreløpig går det ganske greit, alt er repitisjon for min del. Det eneste jeg lærer er et og annet nytt svensk trivialnavn på kroppsdeler, men det er jo ikke så ille.

For den som måtte lure; å flytte inn i en studenthybel, flytte ut igjen 7 dager seinere, handle på IKEA med leiebil og så skru møbler på kveldstid etter full studiedag tar faktisk ganske hardt på. I morgen skal jeg vaske ut hybelen og levere nøklene, deretter mangler det bare et par lass med papp og plast som skal ut og så er jeg endelig innstallert. Kanskje med unntak av en feilprodusert skuff, stereoanlegget som ikke er montert opp og noen bein som mangler på senga...

Ingen kommentarer: