torsdag 12. november 2009

Samlemani


Jeg samler.
På hybelkaniner, på forelesningsnotater, på tannkremtuber, på gamle frimerker (som jeg bare har liggende i en konvolutt i bokhylla), på fagbøker innen medisin, på kort med latinske grammatiske regler, og på mumin-porselen.

Målet er selvfølgelig en komplett samling mumin med 15 forskjellige sett med kopp, skål og tallerken. Til nå har jeg fått komplett 4 av settene (lille My (grønn), Muminpappa (svart), Mumintrollet på isen (blå) og kjærligehet (rosa)).

Problemet er bare det, at 19 av produktene (15 fat, 2 kopper og 2 skåler) er gått ut av produksjon. Av disse har jeg pt 13, jeg mangler med andre ord 6. Jeg mangler 5 tallerkner og 1 skål for å være komplett på disse. Selvfølgelig mangler jeg kopper og skåler av det som er i produksjon/ordinært salg, men det kan jeg kjøpe etterhvert som jeg tar meg råd. Jeg blir glad av barnslige farger og glade streker. Og håper at alt går bra med koppen jeg kjøpte i går, den er i postforsending nå..

Om noen skulle ha en brun tallerken eller frokostskål med Sniff på, så ring meg. NÅ! :)

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Jeg syns forresten at du skal kjøpe hvitt servise, så blir mummikoppene virkelig blikkfanget. Sånn fræksæmpel. Brev er på vei, tjohei!

Astrid sa...

Jeg skal kjøpe Teema, for da blir det hvitt servise i samme form som muminkoppene. Og så skal jeg ha noen Bottna-deler, fordi de er så fine. Så kan jeg velge om jeg vil ha kjedelig helhvitt, fargerikt med mumin eller schtilii med Bottna. Jeg tror jeg også får et Satumetsä-fat til jul. Nå mangler jeg forresten bare 4 tallerkner og en skål av det som har utgått fra mumun! Hurra! Og jeg gleder meg til brev, vi har blitt årntlie brevvenner jo!

Anonym sa...

Är det därför det alltid finns för lite handouts?