søndag 29. juni 2008

Backstage!



My summer holiday has just started, and I'll write my posts in norwegian for a while. (google might translate it for you..)

Da var det gjort. Jeg har hatt tidenes konsertopplevelse! Jeg har vært på en konsert med kapasitet til 18 000 mennesker i Stockholm, Sverige. På scenen: kent.

Det var mye spesiellt med denne konserten. For det første, var dette faktisk min første kentkonsert! Det var vel kanskje på tide. For det andre, var jeg spesiellt invitert av kent selv. Og jeg og to andre fikk komme backstage og møte bandet før selve spillingen. For det tredje visste jeg bortimot hele spillelista før konserten starta, og jeg hadde egen guide der jeg sto på VIPlosjen under konserten. Ikke den beste utsikten, men likevel! :)

Etter konserten var jeg ganske sliten, ryggen ville liksom ikke helt. Heldigvis fantes det et liggeunderlag og et par tepper, og etter 10 minutter var ryggen min blid igjen. Da bar det avgårde til etterfesten, som var på en av Stockholms nattklubber. Det var utrolig gøy, selv om jeg ikke egentlig kjente en sjel der. Man blir å vandre litt rundt på måfå, men jeg fikk da snakket med 3 av bandets 4 medlemmer der også :)

Autografjegeren i meg fikk tilfredsstilt seg veldig, da jeg fikk 2 ganger autografsett på to ganger limited-albumet Tillbaka Till Samtiden. Den ene hadde jeg tatt med selv, den andre fikk jeg i gave fra bandet; den hadde også en ekstra setning på omslaget:
"Tack for forsvarstalet
we <3 u"

Den andre fikk jeg Markus (trommisen) til å tegne en tegning på. Hvorfor? Jeg vet det finnes et annet kunstverk av samme mann, dette er prissatt til 20 000 SEK. Dessverre er dette kunstverket tilkludra av en annen persons barnslige visuelle uttrykk. Men uten, så må jo tegningen være verd minst det dobbelte? Kjekt i tilfelle oljen tar slutt...

Så hva snakket jeg med kent om? Illegal nedlasting, musikk, framtidsplaner, favoritter og en symbolrebus.. Noe mer kan jeg ikke si.

Bildene;
1: Konserten sett fra der jeg sto
2: En stykk utydelig bassist
3: Kent bjuder på Corona, ölbiljett
4: Markus' sitt mesterverk (fra venstre; Jocke, Martin, Sami & Markus) Hører jeg et bud på 40 000 (NOK!) ??

6 kommentarer:

/M sa...

Sälj dig, sälj dig dyrt ;)

Skämt åsido, men sälj det inte. Kent har tecknat mustascher och liknande på ett tidningsomslag till mgi en gång, det ska jag inte sälja. Markus skrev och ritade lite på en affisch till mgi en gång, den säljer jag heller aldrig. Då ångrar du dig bara efteråt, skulle jag tro.

Klart at autografjägaren i dig tar över då du har chansen. Det hade jag med gjort om jag fått träffa Kent i samband med konsert. Det har jag gjort förr, det lär jag göra igen (om chans ges och jag har någon platta med).

Annars verkar du ha haft det kanon. Skönt att ryggen höll någorlunda också!

Kram! /M

/M sa...

mgi. mgi. MIG.
Kul att jag göra samma fel två gånger.

Anonym sa...

Det låter onekligen som att du haft en fantastisk kväll, och det var du värd! När du blir bättre i ryggen hoppas jag att du också får uppleva hur det är att stå långt fram i publikhavet på en kentkonsert.

Den där ölbiljetten var cool. Om det var jag, så hade jag nog knappt velat byta ut den mot en öl.

Astrid sa...

M: Det er kun i tilfelle ekstreme nedgangstider og oljemangel at jeg skal selgen den sia.. ;)
Det var ganske kult å se Markus stå ved bardisken og tegne. Blid var han også. Og så unskyldte han seg for at det ble en barnetegning! :P
Jeg visste ikke helt om jeg turte å be Martin om autografen og Markus om tegninga, men Henrik sekunderte meg "detta klarar du, tuffa tjejen!"

Utom: Jeg fikk flere slike billetter. Egentlig flere enn jeg strengt tatt hadde godt av. Men med et rimelig høyt inntak av zingo og vann underveis, klarte jeg å hole meg sånn passe sjarmerende salongberuset hele veien. Igjen, Henrik var en klippe, passa på meg som om jeg var et barn. Ikke verst! Lengst frem i folkehavet blir ikke i år. Men den som venter på noe godt.. :D

Anonym sa...

hehe.. lid för konsten eller brinn..;)

heftig at du fikk med deg autografer og tegninger og alt mulig..og jeg nekter å tro at du kun var sjarmerende salongberuset..

testet selv virkningen av diverse C2H5OH blandinger på fredag, lekte kunstner ;), og selvom czk styrkes er det fortsatt ok å gå på byen i HK..spesielt når man har NOK på bok..muhahaha

Linn sa...

Jeg har ikke ord, du er så heldig!!!